Makul Alkol Tüketimi Uzun Yaşatıyor
Alkol tüketiminin insan sağlığı üstündeki etkilerini inceleyen yeni bir araştırmaya göre, makul miktarda alkol tüketenlerin daha uzun yaşama olasılığı hiç alkol tüketmeyenlere göre daha yüksek.
Amerika'nın Stanford ve Texas Üniversitelerinin yaptığı araştırmada elde edilen veriler, 55-65 yaş grubundaki kişiler arasında günde 2-3 kadeh şarap, bira veya kokteyl içenlerin 20 yıllık dönemde ölüm risklerinin hiç içki içmeyenlere göre daha düşük olduğunu gösteriyor.
Alcoholism: Clinical & Experimental Research dergisinde on-line olarak yayınlanan ve 1824 kişinin incelenmesiyle yürütülen çalışmanın ortaya koyduğu sonuçlardan biri de günde 2-3 kadeh içki içenlerin günde 1 kadehten az içenlere oranla da daha uzun yaşama olasılığının bulunduğu.
Araştırmacıların bu sonuçlarla birlikte; günde 2 kadehten fazla içki tüketiminin yaşlılar için önerilen tüketim miktarını geçtiği ve özellikle düzenli ilaç kullananların çeşitli yan etkilere mâruz kalabileceğini de belirtiyorlar.